وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم ۹ شهروند و ۲ نهاد روسیه به اتهام مسمومیت الکسی ناوالنی و سلاح‌های شیمیایی این کشور، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا، امروز (جمعه) از تحریم  ۹ شهروند روس و ۲ نهاد این کشور خبر داد.

 وزرات خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ۹ شهروند روس و ۲ آزمایشگاه متعلق به وزارت دفاع روسیه خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است که این تحریم‌ها به دلیل مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه و برنامه سلاح‌های شیمیایی روسیه اعمال شده است.

ساعاتی پیش نیز وزارت امور خارجه انگلیس امروز جزئیات تحریم‌ها علیه ۷ تن از شهروندان روسیه را منتشر کرد که بنابر ادعا‌ی انگلیس با سازمان اطلاعات روسیه در مسمومیت «الکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه همکاری داشته اند.

همچنین در ادامه مداخلات پاریس در امور داخلی روسیه نیز، کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در جریان مکالمه تلفنی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواست الکسی ناوالنی، چهره مخالف دولت روسیه را آزاد کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این ادعا‌های آمریکا در رابطه با پرونده الکسی ناوالنی، مبنی‌بر دستور مسموم کردن منتقد روسیه را کاملاً رد کرده و گفته بود: «ببینید، چنین تصمیماتی در این کشور توسط رئیس‌جمهور اتخاذ نمی‌شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار